Utilitara deșteaptă sau Smart Utility Vehicle.

Țin să precizez de la început că din cauza Kugăi m-am certat pe volan cu Ciubotaru iar cu Panaitescu pe ceas.

Noul Ford Kuga

După ce am scăpat de Ciubotaru care monopolizează covrigul mai ceva ca ideile filosofice, am avut ocazia să testez Kuga atât varianta 4×4, pachetul interesant pe numele său Titanium, cât și varianta 2×4, benzină. Recunosc că nu voi pricepe niciodată de ce ai alege un motor pe benzină și o tracțiune doar pe față pentru o caroserie ce te duce cu gandul la puțină evadare din cotidianul mixturii bituminoase, aka asfalt. Dar nici n-aș chinui SUV-ul pe drumuri extreme. Nu e un ruff offroader.

Papen ajutând mental Mariciu să bage-n marșalier. Panaitescu n-ar fi pus osu la așa ceva.

Cu varianta pe 4×4 te poți incumeta la ieșiri de pe asfalt, drumuri proaste și chiar acoperite considerabil cu zăpadă. Întâmplarea a făcut ca după lansarea oficială a noii Kuga să putem pleca, împreună cu offroadistul blogosferei, Panaitescu, spre Mădărași. Urcarea s-a petrecut cu a doua variantă de motorizare, adică cea 2×4. Totul a decurs ok până la un moment dat când tracțiunea față se făcu de mândra minune. Însă reușita veni cu ajutorul unei KUGA variantă veche, dar 4×4, care a urcat fără stres. La drum intins ambele variante se ‘așează’, e confortabilă pe curbe iar EcoBoostul papă mai puțin decât te-ai aștepta la un motor care se înfinge atât de repede.

Ford Kuga 1.6 EcooBoost

Noul Kuga vine cu un setup de sisteme și sisteme, pe care le cam cunoșteam deja de la mai tânăra Fiesta. Pachetul Titanium e totuși mult prea bling-bling pentru mine, mai pretabil pentru femeile care își doresc o mașină ce sa le acorde puțin mai mult respect în trafic. Eu prefer bordul Trend. Da, oi fi anost.. Asta e.

Bordul Titanium via Pandutzu
Bordul Trend via Doru Panaitescu

La condus, ambele variante sunt extrem de easy-to-do. Poate prea easy pentru mine. Direcția asistată electric e într-atat de ușuratică încât ai senzația că te joci pe un joystick aflat la birou. Pedalierul destul de bine aranjat, poziție foarte confortabilă și manevrabilitate ușurică la panoul de bord, destul de aglomerat. Mașina e confortabilă în oricare loc ai sta, cei din spate fiind sesizabil mai confortați de mărirea spațiului. Portbagajul de 456 de litri e destul de încăpător pentru 3 oameni. De la 4 începi să faci renunțări, însă.

Un 2×4 mic tras pe dreapta. Tare.

Din lista sistemelor noi cu care Kuga se laudă, apreciez handsfree-ul haionului, cât și gestul pe care-l faci cu piciorul când vrei să ți se deschidă singur. E util. Apoi apreciez comenzile vocale. Pe astea le-am testat mai în glumă, mai în serios și chiar funcționează. Te ajută să suni, schimbi muzica, citești sms-uri, adică îți îmbunătățește operațiunea numită condus și te poți concentra la căruțele din trafic. Ah, era să uit, mai vine și cu sistemul Active City Stop (ca pe Fiesta) de frânare automată în cazul unui impact iminent, la viteze mai mici de 30 km/h. Mai vine și cu sistemul găsit şi pe Focus, ce bagă-n seamă unghiurile moarte şi te anunță de posibilitatea unui impact ce poate avea loc cu un vehicul aflat în “unghiul mort”.

E interesant cum FORD și-a setat atenția pe interior și pe funcțiile noi dedicate șoferului, astfel încât experiența condusului să-ți fie din ce în ce mai plăcută, nu doar ușoară.

La momentul ăsta FORD are următoarea promoție: Ford Kuga Trend, echipat cu motorul EcoBoost 1,6L şi 150 CP, la 21.950 Euro cu pachetul Edition inclus

Pachetul Edition include:

  • Sistem de climatizare automată, cu zonă dublă de control
  • Radio CD cu MP3
  • Display de 3,5”
  • 6 difuzoare
  • Comenzi audio pe volan
  • Conectivitate Bluetooth şi comandă vocală (în limba engleză)
  • SYNC cu Sistem de Asistenţă pentru situaţii de urgenţă (apel de urgenţă la 112)
  • Jante din aliaj de 17”
  • Şine plafon argintii
  • Geamuri spate cu tentă fumurie

Iar pentru fanii fotbalului mai e ceva de încercat aici.

Over all Kuga mi-a plăcut: e un suvuleț corect, mai pretabil de aglomerare urbană și de drumuri spre munte, alături de familie. Nu e o jucărie extremă, fiind mai degrabă orientată spre luxury, pentru cei mai din topor, așa ca mine existând Ranger. Despre ăla, însă, într-un episod următor!