Statu’ in trafic de zilele trecute mi-a adus aminte de anii ’90 si ofertantele cumparaturi de la botu’ calului.. Tu mai tii minte desagile pline de cutii aduse de vanzatorii ambulanti la usa?
” – Buna ziua, astazi avem pentru dvs. o oferta foarte speciala..!”
Eu cred ca marketingul asta direct n-a murit, iar vanzarea la coada din trafic e practic puiul neintarcat.
Problema mea e: cine hotaraste marfa vanduta?! Ca nu conteaza unde ii gasesti prin Bucuresti, pe la ce cozi de semafor, marfa oferita de baietii astia mai mult decat bronzati, e aceeasi. Sezonul primavara-vara 2011 vine cu preturi incredibile la: cap de centura de siguranta, umbrele, coperti tip 3 pentru taloane auto, incarcatoare, deodorante auto si indubitabilele incaltari originale Lacoste. Tenisii albi, marimea 42 se plimba si te ademenesc printre gazele de esapament. Anul trecut in schimb, oferta a cuprins portavoci mici si medii, trepiede minuscule, cat si borsete piele maro, imitatie de caiman.
Eu cred ca toata pleava asta de vanzatori ambulanti au un head-office cu un marketing manager la cravata. Cred chiar ca, la finalul serii, completeaza pe branci excell-uri si dau rapoartele mai departe. La final de luna, cel mai bine cotat pleaca la o portie de mici cocosati, impreuna cu echipa sa.
Or avea petrecere de final de an? S-or intalni ei la team-building-uri in care se discuta strategiile de viitor si abordarea de noi intersectii, pardon piete? Cum se hotarasc in alegerea produselor? Exista probabil o alta echipa, ce isi face treaba luand la intrebari camionagii si soferii de taxi, rezultand niste cifre exacte. Asadar, conform cifrelor aflam ca 35% prefera deodorantele lichide, 77% dintre taximetristi prefera manelele, iar peste 55% dintre conducatorii in traficul urban nu isi pun centurile de siguranta. S-a mai descoperit ca media piciorului din trafic e de 42, asa ca incaltamintea vanduta pe asfalt e aleasa pe spranceana. Rezultatele sunt efectuate pe un esantion de trafic urban, pe ploaie, in intersectiile Piata
Muncii, Obor si Pipera plus, evident, centura!
Ieri am cerut o condica de sugestii si reclamatii unui domn care se folosea de insemnele Libertatii. Incerca sa imi bage pe sub mana Guta “Vrea gagica mea la mare”. Am intrebat daca imi da si chitanta. Mi-a raspuns ” Hai mai da-te dracu!”
Nu asa se vb cu un posibil cumparator! Rusine!
N-or sta ei pe exceluri, dar stofa de comercianti au. Uiti ca suntem o tara balcanica, influentele turcesti fiind la botul calului.
Am un exemplu tipic: un client de-al meu vinde mai mult prin comert ambulant decat prin magazinul sau online. Poate sa se supere Dorin Boerescu, dar cumparatura de impuls merge cu banii in mana, nu cu cardul pe net.
e clar ca popa: vanzarea asta se bazeaza pe feelingul de kilipir, la care raspunzi automat. Pentru aia amatori de asa ceva.
Iar de card, nu-i exclus ca peste o vreme scurta sa poti taia cu el si-n trafic..
Deocamdata.
Tipul asta de comert ma amuza teribil si ma bucur ca ai deschis subiectul 😉
Am alta teorie decat a ta: eu (vanzator) am marfa X (pentru ca s-a rasturnat un tir saptamana trecuta si niste “prieteni” au fost pe faza, sau la receptia transportului Y niste alti “prieteni” au facut disparut un palet samd).
Unde sa o vand? Nu in targ la Vitan si nici la piata (desi acolo sunt o gramada de oameni in “buying mode”).
Nu nene, in ambuteiaj pe centura.
De ce 1? (dupa mintea lor)
Pai sunt acolo niste oameni care stau si care vazand oferta mea de nerefuzat, vor cumpara ORICE am eu pe stoc astazi.
De ce 2? (dupa mintea mea)
DE PLICTISEALA!
De ce 3? (dupa mintea oricui)
Pentru placerea de a negocia.
Cred ca merge, pentru vreunul din motivele de mai sus, desi ma indoiesc sincer ca bonusurile la sfarsit de trimestru sunt consistente :))
Am vrut de cateva ori sa intreb unul din vanzatorii astia: “nene, cum de te-ai gandit tu ca ai putea sa gasesti cumparatori de ciorapi (sa zicem) in intersectia de la Domnesti? Ce calcul de marketing ti-ai facut cand te-ai decis dimineata sa petreci o zi in soare cu marfa asta si de ce ar trebui eu sa cumpar”?
Revenind la parerea stimatului coleg @Panaitescu – sunt de acord si il contrazic in acelasi timp – pe net tot cumparaturi de impuls se fac (multe dintre ele) si tot cu banii in mana (cash on delivery – peste 90% din cumparaturile de la magazine online se platesc ramburs – cu plata la livrare, si doar micutul procent ramas se achita cu cardul).
My 2cents. Pardon. Cele 2Parale ale mele 😉
Când mă uitam la pozele de mai sus, nu ştiu de ce am avut senzaţia că-s făcute undeva în India, Tailanda, sau ceva ţară din Africa.
Nu i-ai prins şi pe ăia cu imitaţiile bune de Nokia E72 şi adidaşi Lacoste, ăia fac grosul! :))
(Ai zis-o bine p-aia cu “puiul neînţărcat”!)
Off-topic: Pune-ţi o căsuţă de abonare la comentarii, ceva. 😀
La Mulți Ani !!!
Mi-e jena sa vad pozele..dar… totusi sunt de apreciat oamenii (dar nu prea mult…maxim 10%…aici e lipsa de responsabilitate…nu aduc bani la stat si nu treb sa beneficieze de pensie si alte chestii…etc :D) pentru ca totusi muncesc… 1% sunt ca ei..restul? STau si cer bani de la stat, ajutoare sociale (iau de la gura celor care au probleme cu adevarat)…etc…