Sunt pe instagram de o vreme bună și-mi satisfac poftele de vizual după propriul plac. N-am citit prea multe articole despre ‘cum să câștigi audiență‘ în afară de cele din casă sau de prin apropiere.
Trec peste etapele marketingului asociat cu un plan diabolic și îmi subliniez opinia: fiecare cu tactica lui, că până la urmă canalul ăsta e o tablă pe care te exprimi cum vrei. Vrei audiență? Urmezi o lege a succesului nescrisă dar cumva trasată.
Revenind din filozofia de cafea îndulcită cu zahăr brun, mi-am propus un experiment. Săptămâna în cauză voi comunica pe instagram conform legilor până-acum scrise:
a) consecvență
b) inspirațional
c) community
d) cârnatul de hashtaguri.
Cred că până la momentul ăsta aș lua premiul MDCCDI cu coroniță la punctele a, b și c. Cred. Nu-s sigur, dar la d) sunt repetent. Nu cred în Matache Măcelaru, mare făuritor de like-uri prin # nenumărate, dar cine știe. Poate chiar funcționează.
Așadar, de azi carpeta cu hashtagurile din Serai va fi agățată de orice poză, dar, cu atenție selecționate, cam ca o drojdie bună, franțuzească dedicată unui Sauvignon Blanc.
De dragul digitalmarketizării media la care nu ne pricepem deloc, să trecem în revistă câteva carpete.
-
Travel
Cele mai populare sunt:
#travel (81 milioane poze), apoi #instatravel (14,021,163), #travelgram, #tourist, #tourism, #vacation, #traveling, #trip
Dar pentru că sunt un suflet hipsteriorizat, sunt tot timpul în vacanță că-mi place ce fac deci #numuncesk, mai atârnăm și ciucurii:
#streetphotography, #exploretocreate, #tasteintravel, #tv_living, #passionpassport, #mytinyatlas,#letsgosomewhere, #igersbucharest, #feelfreefeed, #nothingisordinary, #click_vision, #rsa_streetview, #visualsoflife, #flashesofdelight, #tv_lifestyle, #darlingmovement, #guardiancities, #ardentfinds, #theartofslowliving, #tv_pointofview
-
Mood
Starea de spirit, frățikă, e cea care ne arată în oglinda sufeltului ceea ce se dorește a se arăta și la exterior, că nah, trebuie să ne purtăm cumva cu audiența, nu? Așa că, e obligatoriu să punem mileurile următoare:
#instagood, #instamood, #instadaily, #bestoftheday, #iphoneonly, #nofilter, #igdaily, #instalove, #igaddict.
E recomandat amestecul cu următoarele, pentru o îmbogățire a savorii prelinsului de likeuri pe ecranul mobilului. Eventual cu notificările pornite, pentru ca euforia succesului de moment să fie mai subliniată.
#sky, #clouds, #bullshit, #beach, #food, #nature, #sunset, #nigh, #foodstyling, #foodphotography, #thefeedfeed, #morningslikethese, #darlingweekend, #onthetable, #tv_stilllife, #click_vision, #abmlifeiscolorful, #ig_minimalshots, #minimal_perfection, #rsa_minimal,#props, #creativityfound, #handsinframe,#theartofplating, #theartofslowliving, #flashesofdelight, #feelfreefeed
-
Audiența, sau ‘d-al cui ești tu, mă copile’?
Aici audiența trebuie targetată pe grupuri de interese. Cele mai elementare, conform marilor carți ale psihologiei mulțimilor de pe Instagram sunt:
E obligatorie și apartenența la națiune, la celulele active ale locului în care activezi. De exemplu: #igers, #ig_(și aici introduci urbea unde pozezi). Apoi orientarea către categoria de frumos pe care tocmai ai înregistrat-o pentru eternitate.
#love, #pretty, #funny, #amazing, #awesome, #yum, #cute, #luxury.
#archilovers, #architecturelovers, #streetphotography, #lifeofadventure, #tasteintravel, #exploretocreate, #tlpicks, #bbctravel, #ig_minimalshots, #rsa_minimal, #rsa_architecture, #feelfreefeed, #flashesofdelight, #tv_pointofview, #neverstopexploring, #wanderfolk, #minimal_perfection
Bun, acuma că m-am plictisit de căutat, o să îi sugerez și ție, dacă e să mă iei în cosiderare ca un autentic profesionist să dai un copy-paste într-un document la tot și să atârni batista pe țambal, după principiul merelor pe factura de la restaurant: dacă mere-mere, dacă nu mere, nu mere!
So, declar hastagurile deschise.
p.s. dacă am ratat vreunele cu care să devin superinstagrammer, please lasă-le într-un comentariu. *aceasta este o ultimă replică scrisă pentru interacțiunea cu cititorii. [insert ăla care face cu ochiul here]
Leave a Reply