14014 km. Doar în București. Unii, când aud, spun că e mult.

Am un Aprilia Mojito, de 125 de cc, de undeva de prin 2009. A fost una dintre cele mai bune achiziții ale mele.

De ce?

Mă urc pe el de când asfaltul se cam uscă și trece de 10 grade. N-am avut nici un eveniment neplăcut major, dar mă ‘laud’ 2 mici egzeme de asfalt de la frânat pe nisip sau șina de tramvai. Consumă aproape 3 l la suta de km, iar când alimentez pun de 20 ron. Mai fac câte o aroganță și fac plinul, dar nu foarte des. Nu pentru că 45 mi se pare mult, ci pentru că, la plin, mirosul de benzină mă cam umple de respect și nu-mi place.

Recomand acest mijloc de locomoție pentru că te relaxează și te obligă la cumpătare. De fiecare dată când ies, primul cuvânt pe care-l repet este anticipare. Sunt în primul rând atent la cei din jur, apoi la ce fac eu. Ești pe scuter, aka motor, deci poți fi tratat ca fiind inexistent. Iar tu pe 1 palmă de cauciuc pe șosea, de la orice viteză de peste 10km/h ești expus. Cine a căzut măcar odată cu bicicleta, înțelege.

Totuși recomand!

Din mai multe motive.

  • Primul ar fi că te relaxează. Ajungi mai repede decât orice vecin de trafic aflat pe 4 roți.
  • Consumi mult mai puțin.
  • Ai veșnic loc de parcare.
  • Te face mai atent la trafic și mai responsabil.

Viteza mea medie de rulare în trafic e cam de 30-35 de km/h. Sunt zone in oraș unde-mi permit un 70, dar, recunosc, doar pe bulevardele unde am vedere de 180 de grade. Nu fac pe nebunul pentru că am făcut făcut-o pe vremuri, și 3, 4 minute ajuns mai devreme, dar circulat într-un mod periculos, nu fac tocmai bine. Era o vreme când ascultam chiar și muzică-n trafic, însă am renunțat. Ai nevoie de auz.

E interesant șoferul citadin. S-a mai cizelat și acceptă mai ușor utilizatorul de scuter/motocicletă. Marea majoritate îți oferă calea liberă atunci când se stă la semafor. Conduc scuter din anii 2004, iar pe-atunci se petrecea tocmai invers.

Așa că, pentru stres mai puțin, responsabilitate crescută și grijă pentru tine prin vigilența față de alții, recomand cu mare drag. Bucureștiul ar arăta mult mai simpatic plin de scutere la semafor decât SUV-uri.

Pentru statistici, am găsit aici și aici rapoarte foarte documentate vis-a-vis de accidentele până în 2010 din U.K. Sună familiar?

Accidente din vina celorlalți participanți la trafic:

raport

Vina purtătorului de ghidon:

raport 2