Problema cu mașinile astea bavareze este că îți oferă din prima senzația de familiaritate. De exemplu, urcat la bordul X1-ului, la un scan ultrarapid singura diferență de senzație pe care am avut-o este că Dinu nu mi-a răspuns niciodată. Și s-a evaporat orice speranță.
Ceea ce mi-a trezit această uimire au fost butoanele de pilot automat, semnalizarea schimbării benzii și alte nebunii. Ca pe 5-ul de acum 6 ani.
Dar, mai întâi să vorbim de grosime.
Păi când pui mâna pe volanul noului X1, simți frate că prinzi ceva. E ca și cum ai pune mâna pe-o bâtă la care degetele nu-ți încalecă palma după rulajul fin pe arcul de cerc iar asta te face sa o folosești în regulă. O piele de neam bun bavarez, o fermitate a prizei și o cusătură la care nu-i cauți cusur cu unghiile încleștate. Aș mai sta să dezbat pe fondul acesta rotund, dar mi-e că dezvolt o obsesie și mi se schimbă părerea cititorului despre mine. Anyway, volanul e primul lucru care te încântă, e cel cu care stai în mână non-stop, e prelungirea utilă a aparatului și, #cumva, nurii mașinii până la urmă. E bine să dezvolți o relație de prietenie cu volanul.
Revenind la X1 over all, e incredibil cum ușor, mai toate invențiile bune ajung cu pași siguri pe toate modelele. Dacă la 5-ul de acum ceva timp aveam parte de SF-uri, acum le ai la discreție pe X1. Evident, dacă-ți place să bifezi la momentul achiziției și te ține portofelul.
Am sub fund BMW X1 xDrive20i. Adică 192 de CP sub capotă, un sistem Efficient Dynamic care nu doar se laudă cu putere, performanță și un consum mic, dar o și confirmă la drum. De exemplu, la un 500 de km dus-întors, autostradă și drumuri ‘județene’ + joacă prin zona Soeldenului: 3 sferturi de tanc. Adică, 3/4 din 61 de litri.
Așadar, după o rabatare urgentă a situației locului din spate pentru a putea face loc plăcii de snowboard a partenerilor de Auskia, încărcare și plecare, ne-am dumirit rapid spre ce și cum. Harta pornită la comandă vocală, pilotul automat dus la rang de comandant și muzică. Bayern, că tot suntem la nemți. Rulaj fin ca mersul spre casă, pornirea sistemului de asistență la rulaj cu peste 70 de km/h, favoritul meu. E roboțelul ăla care te avertizează în caz de schimbare neintenţionată a benzii prin vibraţii ale volanului. Și dacă tot veni vorba, v-am zis ce volan frumos e pe noul X1?
Acum sa trecem înapoi la clasă. Vorbește lumea că e un crossover și că e un X de familie. Nu e triplu. Eu sunt cetățean normal care dă fuga la piață să cumpere leurdă și untișor, ia parizel de la “Ardeleni” și baxuri de apă de la Metro. Deci mă-ncadrez perfect.
Portbagaju’ de 505L zic că ar ajunge atât pentru mine cât și ptr eventuala șoferiță din dotare. Deci, practic mi se zgândără moftul utilitatății al sculei germane mai degrabă decât al moftului unui BMW. Ceea ce e mișto. La modelul ăsta nou nemții nu doar că au mutat tracțiunea pe față, dar ți-au lăsat impresia că ar fi recunosc faptul că pe față e mai bine. Ceea ce ..nu-mi dau seama că nu fac cu adevărat diferența.
Ce știu e că stai super confortabil în scaune, atât ca șpfer cât și ca însoțitor, iar pentru ăia din spate sunt vești bune: s-au ridicat puțin banchetele ca să poți urmări mai lesne piesagele. Ai loc pentru geninchii ascuțiți, iar asta nu incomodează șoferul, că nu prea ajungi la șalele sale. O familie de 4 cu doi adulți, doi copii + un eventual câine încap perfect.
Btw, banchetele se rabatează 40/20/40, cu simple gesturi, cu care poți transforma X1-ul în utilitară perfectă, mai ales de sărbători: curcan, ouă, cartofi, soacră..
Materialele din care e făcut interiorul îți dau impresia de lux, de normalitate, ba chiar de merit. Că nah, meriți, nu? Are o anume stare consola centrală, te face să te simți mai degrabă dirijor dect șofer. Parcarea se face asistat, și e de salutat că sunt senzori care vin pe orice tip de motorizare ai alege, direct din start. Deci ai și șoferița liniștită.
E un X1 de dorit?
Cu siguranță e peste cele de anii trecuți. Îmi oferă un alt vibe cât și o mână-n bărbie aidoma Gânditorului, lucru ce mă duce cu gândul la ofertele BMW de anul curent. Alexandru Șeremet zicea aici despre ele: leasing adevărat.
Mă întreb la prețul acestui model (31.300 euro), care ar fi condițiile?
Că eu tare m-aș băga.
Leave a Reply